Wednesday, February 14, 2007

Andai engkau mengerti sayang...

Rindu ini bertamu kembali
Saat ini hati dan jiwa sendu meratapi
Kegelisahan jiwa turut menjadi tetamu d birai hati
Mengapa ini terjadi?

Jangan dikau salahkan diri sendiri
Mungkin juga aku puncanya
Kerana satu selumbar yg terselit
Seperti sebiji batu besar yg menghempap diri
Mana mungkin aku membiarkn hatimu terus dlanda sendu?

Percayalah kasih,
Seluruh kasih dan sayang ini hanya untukmu
Tiap detik
Tiap saat
Hanya wajahmu yg bertamu

Tolonglah,
Beri aku peluang membuang selumbar itu
Jangan disimpan lagi
Bimbang nanti menjadi nanah yg tak terubati
Aku merayu
Aku melutut d hadapanmu
Seribu sesalan takkan mampu menutup satu noda yg tercela
Hanya keinsafan dlm jiwa yg menjadi buktinya
Jangan kau sangsi
Jangan kau ragui
Segala kasih dan sayang yg kuberi
Aku ikhlas menyintaimu
Bukan maksud hati membohongi diri sendiri

Sungguh!
Mungkin kadang kala aku tak memahami dirimu
Tapi aku cuba sekuat kudrat
Mengerti dirimu
Jangan kau pergi dari sisiku
Aku tak mampu menanggung segala dugaan ini tanpa dirimu
Bagaimana dengan kebahagiaan yg asyik kita angankan?
Siang terbayang sepi
Malam dbuai mimpi syurgawi
Indah bukan percintaan ini?

Cuma satu yang akan tetap utuh termeteri
Cintaku padamu yang selalu bersemi dalam jiwa syahdu penuh rindu ini
Maaf untuk segala cela.

"ni poem yg kta wat mlm 14feb tu,kta hrp itu akan jd ingtn utk kta bdua,k,syg gler kat awk!Hehe..."

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home