Saturday, June 25, 2005

Judging the book

Tidur malam tadi tak teratur. Lepas Isya' aku dah tak sedarkan diri atas katil.tidur mati. Dalam pukul 10.40pm, aku terjaga. Aku mandi dan keluar minum. Sekejap aje aku keluar,12.15am aku dah ada kat depan laptop ni.Aku online Yahoo Messengger,tapi invisible status.Sebab ramai gak member aku yang tengah on line.Bukan apa, takut tak terlayan.Eheheh...

Sekali ada mamat ni duk "buzz" aku.Pandai-pandai aje dia teka aku in invisible status. Mamat ni aku kenal jumaat minggu lepas, at the first dia sent email kat aku.Dia minta tolong.Tolong dia untuk dia design blog dia.Huh!!. Terperanjat gak aku, yela mana tak nya.Aku pun orang lain yang ajar.Betul tak loq? My sifu... Lepas aku reply email mamat tu,aku suruh dia on line dan add aku tru Yahoo Messengger. Memula, aku malas nak layan gak since nick dia ntah ke benda ntah.Eheheh... jangan marah ha Yet. Nanti kena jual. Tapi itu pasal la ada english's idioms said, dont jugde the whole book by its cover. What we have seen doesn't bring the real meaning of the thing that we see.

Lepas dia add aku,aku mintala blog addresss dia. Saja...nak buat tinjauan macam Karam Sigh Walia. Pergh... mamat rockers rupanya. Lagi kuatla apa yang aku fikirkan pasal dia dengan apa yang dah aku observed. Tapi,takpe kita husnulzon je. perkara yang mula-mula terlintas kat kepala aku.Boleh ke aku "layan" mamat ni. Aku start online dengan mamat ni dari pukul 2.00am hari jumaat. Aku ingat nak layan sekejap je,tapi sampai ke subuh. Sekali mamat ni sikitnya baik and i felt cosy while having virtual conversationwith him.Aku pun memang otak gila-gila sikit.So, boleh masuk ar akhirnya. Dan pagi tadi,3rd times aku chat dengan di via Yahoo Messegger.Sampai aku sakit-sakit perut ketawa sebab borak dengan dia.Lawak gak dia ni.Walaupun dia rocker maut, tapi yang buat aku respect kat dia bila dia cukup bijakhormat orang lain.Even-though, aku baru kenal mamat ni, rasa macam dah lama kenal. Umo 21 tahun, anak sulong.Dia asal kajang dan study lagi.Member-member dia panggil dia, APEQ.Tapi aku panggil dia ayet aje.

Apa yang aku boleh describe pasal dia ni ialah mamat yang muka sentimental, childish, berjiwa rock tapi tak pernah abai dengan tanggungjawab dia dan yang penting he's not pretending to be other people.

Morale of the storynya
Inilah kebaikan bersangka baik dalam islam.Kita tak akan rugi bila kita beri peluang pada diri kita untuk mengenali orang takpernah kita terfikir untuk kenal. Malah, Allah akan beri kita manfaat dariperkara baik yang kita cuba buat.Lagipun, bukan ke Rasulullah sendiri menyuruh kita bersangka baik pada orang lain setiap masa dan ketika. (n_n)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home