Monday, July 4, 2005

Hang out

Seawal kul 630 pagi aku dah bangun dan tak tidon lagi lepas subuh tadi. Eeheheh... hari ni memang banyak plan dengan daus. Pagi ni aku kena siap-siap kemas baju yng melambak dalam almari tu yang berpunggah. Vacuum bilik dan bersihkan cooler yang dah berhabuk tuh. Aku try booked ticket nak tengok War of The World kat Berjaya Times Square. But, all tickets were fully booked. Try my luck jerk pegi kaunter harap dapat tiket. Lepas Zohor tadi keluar pergi amik daus dan terus je ke BTS ikut jalan dalam sebab nanti senang nak park keta. FUHHhhh... sharp masuk panggung movie pun start kul 245pm.

War of The World
Cerita yang mula-mula aku pikir citer yang quite ridicilous. Tak masuk akal tapi, lepas tengok. Wow!! citer yang mengisahkan bagaimana Tom Cruise yang dah separated dengan his spouse, jaga anak-anak dia lelaki dan perempuan dengan begitu rapi tatkala konon-kononnya dunia dijajahi dengan makhluk asing yang memang cam tak logik. Tapi dengan jajahan itulah menyebabkan hubungan antara Tom dan anak lelaki kembali terpaut semula yang sebelum ni begitu renggang. Whole story best but unfortunately, ending dia cam hampehh. Ehehehe...

Lepas asar, kitorang menyusuri federal highway dan kerinchi link ke Mutiara Damansara untuk ke Ikea. Sebelum terus park kereta kat Ikea, kitorang singgah dulu Mcdonald untuk isi perut yang berkeroncong. Erm... sempat gak citer pasal planning in future. Bila fikir semula, aku syukur pada Allah since member-member aku adalah dikalangan saudagar minyak wangi yang harum semerbak dan umpama lebah yang sering membawa madu. Aiseh.... ^^ Lepas makan kitorang ke Ikea since aku nak cari a few stuffs, cam book shelf dan bantal. Pergh... aku teruja tengok new furniture sets yang diorang pamerkan. cantik seh... Modern house decoration from Sweden. Awesome!

Dari Mutiara Damansara, aku terus ke BTS semula untuk tengok citer "Mr and Mrs Smith" yang ticketsnya kitorang dah beli waktu beli tickets War of The World tadi. 2 movies dalam satu hari. Nasib baik le dapat member yang sekepala... Thanks Daus. Citer start pukul 915pm.

Mr & Mrs Smith
Initially nak pi tengok citer ni sebab 2 orang actor and actress yang aku minat berlakon dan tengok trailer dia macam best. Jalan cerita dia menarik.Kisah yang menceritakan sepasang husband and wife yang masing-masing try to hiding yang diorang ni spy or secret agent. spy ke? bolehla... Masing-masing ego. So, tenggelamla diorang sebab keegoaan tu. Tapi akhirnya diorang berdua juga yang jadi mangsa agen masing-masing yang cuba nak hapuskan mereka berdua. Cerita dia takle thrill sangat. ada adengan yang tembak tembak, bom bom... tapi tak ekstrem sangat.Kesinambungan cerita dia absolutely great.

1145pm, call eja untuk ajak kuar pi makan kat favourite place kitorang, Taman Tenaga. Aku sampai rumah pukul 1.30am lepas hantar Daus. Mandi, solat isya' dan gedebumm atas katil.
=)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home