Sunday, July 3, 2005

Lepak

For the entire day aku lepak kat rumah je hari ni. Biasala takde benda nak buat, mengadap laptop je lah. Cuma dalam kul 630pm tadi Daus (My Twin a.k.a my best friend) text aku. Dia tanya whether plannning kitorang nak pi waterfall this coming tuesday jadi ke tak. Ala... most probably tak dapat pegi sebab Eja terpaksa balik kampung since atuk dia admitted dan twin aku lagi sorang lak busy sebab nak hantar adik dia. Erm... daus plak dah tak jadik nak buat part time dia kat sogo sampai 5hb. Sebab penat...

Aku respect la kat dia since every time cuti semester dia takkan nak lepak besarkan badan kat rumah, sure dia akan kuar carik duit poket. Dia ajak keluar malam ni, dah lama tak jumpa. Dia call aku, nak jumpa kat Taman Tenaga. Lepas maghrib tadi aku drive pi umah dia kat sanpeng. Dari jauh dah tersenyum-senyum. Lama gak tak jumpa dia.Kalau dah pi Taman Tenaga, sure kitorang pi makan. Malam ni dia duk cite pasal problems dia. Memang la tak kronik, but its quite weird since dia bukan jenis yang suka cite masalah dia kat orang. Tapi malam ni dia cite ngan aku pasal ex-girlfriend dia yang dah banyak berubah lepas broke up dengan dia. Ex dia banyak buat benda yang tak pernah dia buat sebelum ni yang pastinya benda-benda tu memudaratkan diari sendiri. Erm...aku syorkan daus supaya bantu yang termampu dan cuba nasihat dia walaupun dia dah nasihatkan sebelum ni. At least andai apa-apa yang berlaku pada ex dia takla sgt merasa bersalah pada diri sendiri.

Seperti yang selalu aku ingatkan diri aku, Sesungguhnya apa yang Allah beri itulah yang terbaik untuk diri kita kerana Dia Maha Mengetahui setiap apa yang terjadi.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home